En Tur-aftale er en rabataftale med færgen til Samsø

Tur-aftale

Til dig der pendler med bil til Samsø

Tur-talen er en rabataftale med bil

Rejser du meget med bil med færgen til Samsø? Så kan du oprette en Tur-aftale og få 15% i rabat på hver eneste rejse på ruten mellem Hou og Sælvig.

Vilkår for Tur-aftalen

Opdater kreditkort
på din Tur-aftale

Opret Tur-aftale

KONTAKT OS

Trafikinformation

Krav til oprettelse

For at kunne få en Tur-aftale skal du:

  1. Acceptere vores vilkår for aftalen.
  2. Have et kreditkort at tilknytte aftalen.

Tager 1-3 hverdage

Når vi har modtaget din oprettelse, skal vi have dit oprettet i systemet. Dette kan tage 1-3 hverdage. 

Når du er blevet oprettet modtager du en email med dit kundenummer og adgangskode, samt en vejledning i hvordan du aktiverer din aftale, ved at tilføje dit kreditkort til aftalen.

Husk, at bestille plads

Husk altid at bestille plads, hvis du vil være sikker på at komme med færgen til Samsø.

Det gør du nemt ved at logge ind her.

Du kan også få din trailer med

Du kan godt spænde en trailer bag på din bil og stadig bruge din Tur-aftale. Du skal dog huske, at bestille plads i forvejen. Du kan ikke købe en billet til trailer, campingvogn mv. i automaten på havnen. 

Opdatering af kreditkort

Du opdaterer dit kreditkort på følgende måde:

  1. Log ind med dit kundenummer og adgangskode her.
  2. Tryk på “Rediger kort”. Du bliver derefter viderestillet til Nets, hvor du laver opdateringen.

Det er dit ansvar som kunde, at du har et kreditkort på din aftale. Har du ikke et kreditkort på din aftale, kan du ikke rejse på din aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.

Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets.

Læs mere her.

Hvad er værd at vide for dig der rejser ofte til Samsø?

Spørgsmål og svar
om Pendlerkort og Tur-aftale

Tur-aftale - bil

En Tur-aftale er en aftale mellem dig og Samsø Rederi om rejser med bil på ruten Hou – Samsø.

Aftalen giver 15% i rabat på overfarten.

Du opretter en Tur-aftale ved at udfylde vores oprettelsesformular her

Når vi har modtaget din oprettelse, skal vi have dig oprettet i systemet. Dette kan tage 1-3 hverdage. 

Når du er blevet oprettet modtager du en email med dit kundenummer og adgangskode, samt en vejledning i hvordan du aktiverer din aftale, ved at tilføje dit kreditkort til aftalen.

Du får 15% i rabat i forhold til normalprisen. 

Du finder priserne her.

Ja, hvis du vil være sikker på at komme med færgen skal du booke i forvejen. Det kan du gøre ved at logge ind med dit kundenummer og adgangskode på vores hjemmeside her

Husk, at din reservation bortfalder, hvis du ikke checker ind senest 10 minutter før afgang.

For at opretholde din pladsreservation og være sikker på at komme med, skal du checke ind senest 10 minutter før afgang. 

Ja, du kan sagtens sætte en trailer eller campingvogn bag på bilen, husk at bestille plads.

Ja, du kan have lige så mange biler du vil på din aftale. Du skal dog være opmærksom på, at du kun kan rejse med én bil per afgang.

Så hvis du har flere biler der skal med på samme afgang, skal du oprette flere aftaler.

Nej, aftalen er personlig

Nej, der skal være en fører af bilen med på overfarten. 

Hvis din bil skal med uden fører skal du booke en standard billet til en førerløs bil. Booking af førerløs bil sker telefonisk på tlf. 70225900.

Du opdaterer dit kreditkort på følgende måde:

  1. Log ind med dit kundenummer og adgangskode her.
  2. Tryk på “Rediger kort”. Du bliver derefter viderestillet til Nets, hvor du laver opdateringen.

Det er dit ansvar som kunde, at du har et kreditkort på din aftale. Har du ikke et kreditkort på din aftale, kan du ikke rejse på din aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.

Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets.

Der er kommet ny lov om netbetalinger. Og vi har lavet en vejledning i hvordan du opdaterer dit kreditkort hos Nets her.

Hvis du ikke kender dit kundenummer og adgangskode til din Fritidssamsing-aftale, kan du henvende dig til os og få det oplyst.

Nej, antallet af passagerer der tastes i gaten er vigtigt i forhold til sikkerheden ombord.

Kort fortalt, er det vigtigt, at vide hvor mange der skal være redningsveste til 🙂

Nej, alle skal ved ombordstigning kunne fremvise en gyldig billet.

Ellers kan vi ikke holde styr på antal passagerer i forhold til sikkerheden.

Hvis du mangler en passager i bilen, må du dog godt vente med at køre ombord indtil passageren er ankommet, hvis det selvfølgelig er inden afgangstidspunkt 🙂

Hvis du er dårligt gående eller i kørestol, kan du holde tæt på elevatoren på færgen.

For at kunne holde tæt på elevatoren, kan du i forvejen bestille billet til en handicapbil eller trykke på “Hjælp” i automaten og du vil så blive henvist til banen for handicapbiler.

Ja, der udføres regelmæssigt billetkontrol både i havnene og ombord. Så husk at opbevare billetten under hele rejsen.

Det er dig som kunde, der har ansvar for at have korrekt billet. Hvis du ikke har korrekt / gyldig rejsehjemmel udstedes en kontrolafgift på 800 kr. og der skal købes standard billet. 

Kontrolafgifter registreres på din aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes din aftale i op til ét år, ligesom dit ø-kort inddrages.

Pendlerkort - gående

Et pendlerkort er et kort til dig, der rejser ofte til Samsø.

Kortet giver 15% i rabat på færgebilletten. 

Kortet er personligt og koster 150 kr.

Du får et pendlerkort ved at oprette en aftale om pendlerkort med os. 

Det koster 150 kr. at oprette kortet. Herefter får du 15% i rabat på billetten som gående. 

Der skal tilknyttes et kreditkort til kortet og så trækkes der automatisk på kortet for dine rejser. 

Du kan oprette aftalen her.

Ja, du kan bruge dit pendlerkort både på vores færge mellem Samsø og Hou og vores hurtigfærge mellem Aarhus og Samsø.

Du får 15% i rabat i forhold til normalprisen. 

Du finder priserne her.

Ja, hvis du vil være sikker på at komme med færgen skal du booke i forvejen. Det kan du gøre ved at logge ind med dit kundenummer og adgangskode på vores hjemmeside her

Hvis du ikke kender dit kundenummer (står ikke på ø-kortet) og adgangskode, kan du kontakte os og få det oplyst.

Husk, at din reservation bortfalder, hvis du ikke checker ind senest 10 minutter før afgang.

Ja, online ved at logge ind med adgangskode og kundenummer her.

Men du kan desværre ikke købe en returbillet i automaterne, men vi kan gøre det for dig på kontoret, hvis du kommer i god tid før afgang.

For at opretholde din pladsreservation, og være sikker på at komme med, skal du checke ind senest 10 minutter før afgang. 

Nej, pendlerkortet er personligt og misbrug af ø-kortet udløser en kontrolafgift på 800 kr.

Kontrolafgifter registreres på din ø-kort-aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes din aftale i op til ét år.

Ja, der udføres regelmæssigt billetkontrol både i havnene og ombord. Så husk at opbevare billetten under hele rejsen.

Det er dig som kunde, der har ansvar for at have korrekt billet. Hvis du ikke har korrekt / gyldig rejsehjemmel udstedes en kontrolafgift på 800 kr. og der skal købes standard billet. 

Kontrolafgifter registreres på din aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes din aftale i op til ét år.

Du opdaterer dit kreditkort på følgende måde:

  1. Log ind med dit kundenummer og adgangskode her.
  2. Tryk på “Rediger kort”. Du bliver derefter viderestillet til Nets, hvor du laver opdateringen.

Det er dit ansvar som kunde, at du har et kreditkort på din aftale. Har du ikke et kreditkort på din aftale, kan du ikke rejse på din aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.

Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets.

Der er kommet ny lov om netbetalinger. Og vi har lavet en vejledning i hvordan du opdaterer dit kreditkort hos Nets her.

Hvis du ikke kender dit kundenummer og adgangskode til dit ø-kort, kan du henvende dig til os og få det oplyst.

Man sejler da til en ø..

Overfarten er en oplevelse i sig selv

Samsø - et levende samfund midt i Danmark

Tid til Samsø?

På Samsø tager vi os god tid til det vigtige: Vores familie, os selv og hinanden. God tid til fællesskaber og fælles eventyr. Og ikke mindst god tid til Samsø.

Hvem ved? Måske det er ved at være tid til at flytte til Samsø.

Kom i kontakt med Samsø Rederi

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Ring til os på 70225900

Telefonerne er åbne:
Mandag – fredag kl. 08.00 – 21.30
Lørdag kl. 08.00 – 19.00
Søndag kl. 08.00 – 21.30

Vi svarer på mails alle dage mellem
kl. 06.00 – 22.00