Hvad er værd at vide for jer som virksomhed?

Spørgsmål og svar
for Erhvervs-aftale og Storkunde-aftale

Erhvervs-aftale - bil

En Erhvervs-aftale er en aftale mellem din virksomhed og Samsø Rederi til overførsel af personbiler på ruten Hou – Sælvig til specialpriser.

Personbilen skal være indregistreret i CVR/SE-nummer og være indregistreret til godstransport / erhvervskørsel eller kombineret godstransport / erhvervskørsel og privat.

Det kræver at I har  et kreditkort til tilknytte aftalen.

I opretter en Erhvervs-aftale med os ved at udfylde vores oprettelsesformular her.

Når vi har modtaget jeres oprettelse, skal vi have jer oprettet i systemet. Dette kan tage 1-3 hverdage. 

Når I er blevet oprettet modtager I en email med jeres kundenummer og adgangskode, samt en vejledning i hvordan I aktiverer jeres aftale, ved at tilføje et kreditkort til aftalen.

Ja, hvis I vil være sikker på at få plads på færgen, skal I altid booke i forvejen. 

Pladsreservationen bortfalder 10 minutter før afgang.

BEMÆRK!! I skal være opmærksom på, at i automaten kan I kun købe en billet til bil indtil 6 meter lang. Kører I i en længere bil eller har f.eks. trailer med, skal I booke i forvejen.

For at opretholde jeres pladsreservation, og være sikker på at komme med, skal I checke ind senest 10 minutter før afgang. 

Ja, I kan sagtens sætte en trailer eller campingvogn bag på bilen. 

Husk, at bestille plads.

Ja, I kan have lige så mange biler I vil på jeres aftale. I skal dog være opmærksom på, at I kun kan rejse med én bil per afgang.

Så hvis I har flere biler der skal med på samme afgang, skal I oprette flere aftaler.

Ja, der udføres regelmæssigt billetkontrol både i havnene og ombord. Så husk at opbevare billetten under hele rejsen.

Det er jer som kunde, der har ansvar for at have korrekt billet. Hvis I ikke har korrekt / gyldig rejsehjemmel udstedes en kontrolafgift på 800 kr. og der skal købes standard billet. 

Kontrolafgifter registreres på jeres aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes jeres aftale i op til ét år.

I opdaterer dit kreditkort på følgende måde:

  1. Log ind med jeres kundenummer og adgangskode her.
  2. Tryk på “Rediger kort”. I bliver derefter viderestillet til betalingsudbyderen Adyen, hvor I laver opdateringen.

Det er jeres ansvar som kunde, at I har et kreditkort på jeres aftale. Har I ikke et kreditkort på jeres aftale, kan I ikke rejse på jeres aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.

Samsø Rederi kan ikke opdatere jeres kreditkort for jer, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos betalingsudbyderen Adyen.

Hvis I ikke kender dit kundenummer og adgangskode, kan du henvende dig til os og få det oplyst.

Nej, antallet af passagerer der tastes i gaten er vigtigt i forhold til sikkerheden ombord.

Kort fortalt, er det vigtigt, at vide hvor mange der skal være redningsveste til 🙂

Det er kun hvis I har en storkunde aftale, at I kan betale via faktura. En storkunde aftale kræver et transportbehov hos Samsø Rederi på 25.000 kr. om året.

Undtaget er offentlige institutioner der betaler via EAN nr.

En Erhvervs-aftale forudsætter, at I kan tilknytte et kreditkort til aftalen.

Storkunde-aftale

En Storkunde-aftale er en aftale mellem en virksomhed og Samsø Rederi om overførsel af køretøjer på ruten Hou – Samsø.

Når du har en storkundeaftale rejser du uden at betale ved bestilling, men modtager faktura fra Samsø Rederi, d. 10., 20 & 30 i hver måned.

For at kunne oprette en Storkunde-aftale, skal du have et transportbehov på ruten for minimum 25.000 kr.

Du opretter en Storkunde-aftale ved at udfylde vores oprettelsesformular her. 

Herefter foretager vores trafikleder en kreditvurdering og du skal derefter oprettes i systemet. Det tager mellem 1 – 5 hverdage inden du kan forvente et svar

Når du er blevet oprettet modtager du en email.

Der er ingen rabat forbundet med en Storkunde-aftale.

Men med indførelsen af “landevejsprincippet” i transportsektoren, rejser du billigt til og fra Samsø med fragt. 

Se priser på lastbiler her.

Ja, hvis I vil være sikker på at få plads på færgen, skal I altid booke i forvejen. 

Pladsreservationen bortfalder 10 minutter før afgang.

For at opretholde pladsreservationen og være sikker på at komme med, skal I checke ind senest 10 minutter før afgang. 

Ja, du kan have lige så mange kørestøjer du vil på din aftale.

Vi sender faktura d. 10., 20. og 30. i hver måned.

Aftalen revideres hvert år
og opsiges hvis transportbehovet ikke opfyldes.

LOGIN Erhvervs-aftale

LOGIN Storkunde-aftale

KONTAKT OS

TRAFIKINFORMATION

Man sejler da til en ø..

Overfarten er en oplevelse i sig selv

Kom i kontakt med Samsø Rederi

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Ring til os på 70225900

Telefonerne er åbne:
Mandag – fredag kl. 08.00 – 21.30
Lørdag kl. 08.00 – 19.00
Søndag kl. 08.00 – 21.30

Vi svarer på mails alle dage mellem
kl. 06.00 – 22.00