En Erhvervs-aftale giver rabat med bil

Erhvervs-aftale

Rejser du eller dine ansatte ofte med færgen til Samsø?

En Erhvervs-aftale gør det nemt og billigt

Rejser du eller dine ansatte ofte med færgen til Samsø i forbindelse med arbejdet, kan I med fordel lave en Erhvervs-aftale. Aftalen gælder for overførsel af firmabil indtil 7 meter lang. Bilen skal være indregistreret i CVR/SE-nummer. 

Vilkår for
Erhvervs-aftale

Opdater kreditkort
på din aftale

Opret Erhvervs-aftale

Opret Storkunde-aftale

KONTAKT OS

Krav til oprettelse

For at kunne få en Erhvervs-aftale skal:

  1. Bilen/bilerne skal være indregistreret i CVR/SE-nummer og være registreret til godstransport / erhvervskørsel eller kombineret godstransport / erhvervskørsel og privat.
  2. Vores vilkår for aftalen accepteres.
  3. I have et kreditkort, som I kan tilknytte aftalen.

Husk, at bestille plads

For at være sikker på at komme med færgen skal I altid bestille plads i forvejen. Det gøres nemt ved at logge ind her.

Du kan også have anhænger med

I kan også have en anhænger eller f.eks. campingvogn efter jeres bil på jeres Erhvervs-aftale.

I skal bestille i forvejen, hvis dette er tilfældet. I kan ikke trække en billet til bil med anhænger i automaten ved drive-in.

Opdatering af kreditkort

Du opdaterer dit kreditkort på følgende måde:

  1. Log ind med dit kundenummer og adgangskode her.
  2. Tryk på “Rediger kort”. Du bliver derefter viderestillet til Nets, hvor du laver opdateringen.

Det er dit ansvar som kunde, at du har et kreditkort på din aftale. Har du ikke et kreditkort på din aftale, kan du ikke rejse på din aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.

Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets.

Hvad er værd at vide for jer som virksomhed?

Spørgsmål og svar
om Erhvervs-aftale og Storkunde-aftale

Erhvervs-aftale - bil

En Erhvervs-aftale er en aftale mellem din virksomhed og Samsø Rederi til overførsel af personbiler på ruten Hou – Sælvigtil specialpriser.

Personbilen skal være indregistreret i CVR/SE-nummer og være indregistreret til godstransport / erhvervskørsel eller kombineret godstransport / erhvervskørsel og privat.

Det kræver at I har  et kreditkort til tilknytte aftalen.

I opretter en Erhvervs-aftale med os ved at udfylde vores oprettelsesformular her.

Når vi har modtaget jeres oprettelse, skal vi have jer oprettet i systemet. Dette kan tage 1-3 hverdage. 

Når I er blevet oprettet modtager I en email med jeres kundenummer og adgangskode, samt en vejledning i hvordan I aktiverer jeres aftale, ved at tilføje et kreditkort til aftalen.

Ja, hvis I vil være sikker på at få plads på færgen, skal I altid booke i forvejen. 

Pladsreservationen bortfalder 10 minutter før afgang.

BEMÆRK!! I skal være opmærksom på, at i automaten kan I kun købe en billet til bil indtil 6 meter lang. Kører I i en længere bil eller har f.eks. trailer med, skal I booke i forvejen.

For at opretholde jeres pladsreservation, og være sikker på at komme med, skal I checke ind senest 10 minutter før afgang. 

Ja, I kan sagtens sætte en trailer eller campingvogn bag på bilen. 

Husk, at bestille plads.

Ja, I kan have lige så mange biler I vil på jeres aftale. I skal dog være opmærksom på, at I kun kan rejse med én bil per afgang.

Så hvis I har flere biler der skal med på samme afgang, skal I oprette flere aftaler.

Ja, der udføres regelmæssigt billetkontrol både i havnene og ombord. Så husk at opbevare billetten under hele rejsen.

Det er jer som kunde, der har ansvar for at have korrekt billet. Hvis I ikke har korrekt / gyldig rejsehjemmel udstedes en kontrolafgift på 800 kr. og der skal købes standard billet. 

Kontrolafgifter registreres på jeres aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes jeres aftale i op til ét år.

I opdaterer dit kreditkort på følgende måde:

  1. Log ind med jeres kundenummer og adgangskode her.
  2. Tryk på “Rediger kort”. I bliver derefter viderestillet til Nets, hvor I laver opdateringen.

Det er jeres ansvar som kunde, at I har et kreditkort på jeres aftale. Har I ikke et kreditkort på jeres aftale, kan I ikke rejse på jeres aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.

Samsø Rederi kan ikke opdatere jeres kreditkort for jer, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets.

Der er kommet ny lov om netbetalinger. Og vi har lavet en vejledning i hvordan I opdaterer jeres kreditkort hos Nets her.

Hvis I ikke kender dit kundenummer og adgangskode, kan du henvende dig til os og få det oplyst.

Nej, antallet af passagerer der tastes i gaten er vigtigt i forhold til sikkerheden ombord.

Kort fortalt, er det vigtigt, at vide hvor mange der skal være redningsveste til 🙂

Det er kun hvis I har en storkunde aftale, at I kan betale via faktura. En storkunde aftale kræver et transportbehov hos Samsø Rederi på 25.000 kr. om året.

Undtaget er offentlige institutioner der betaler via EAN nr.

En Erhvervs-aftale forudsætter, at I kan tilknytte et kreditkort til aftalen.

Storkunde-aftale

En Storkunde-aftale er en aftale mellem en virksomhed og Samsø Rederi om overførsel af kørekører på ruten Hou – Samsø.

Når du har en storkundeaftale rejser du uden at betale ved bestilling, men modtager faktura fra Samsø Rederi, d. 10., 20 & 30 i hver måned.

For at kunne oprette en Storkunde-aftale, skal du have et transportbehov på ruten for minimum 25.000 kr.

Du opretter en Storkunde-aftale ved at udfylde vores oprettelsesformular her. 

Herefter foretager vores trafikleder en kreditvurdering og du skal derefter oprettes i systemet. Det tager mellem 1 – 5 hverdage inden du kan forvente et svar

Når du er blevet oprettet modtager du en email.

Der er ingen rabat forbundet med en Storkunde-aftale.

Men med indførelsen af “landevejsprincippet” i transportsektoren, rejser du billigt til og fra Samsø med fragt. 

Se priser på lastbiler her.

Ja, hvis I vil være sikker på at få plads på færgen, skal I altid booke i forvejen. 

Pladsreservationen bortfalder 10 minutter før afgang.

For at opretholde pladsreservationen og være sikker på at komme med, skal I checke ind senest 10 minutter før afgang. 

Ja, du kan have lige så mange kørestøjer du vil på din aftale.

Vi sender faktura d. 10., 20. og 30. i hver måned.

Aftalen revideres hvert år
og opsiges hvis transportbehovet ikke opfyldes.

Man sejler da til en ø..

Overfarten er en oplevelse i sig selv

Kom i kontakt med Samsø Rederi

Vi sidder klar til at hjælpe dig

Ring til os på 70225900

Telefonerne er åbne:
Mandag – fredag kl. 08.00 – 21.30
Lørdag kl. 08.00 – 19.00
Søndag kl. 08.00 – 21.30

Vi svarer på mails alle dage mellem
kl. 06.00 – 22.00