FAQ - andre kunder

Find svar på dine spørgsmål her

Du får et pendlerkort ved at oprette en aftale om pendlerkort med os. 

Det koster 150 kr. at oprette kortet. Herefter får du 15% i rabat på billetten som gående. 

Der skal tilknyttes et kreditkort til kortet og så trækkes der automatisk på kortet for dine rejser. 

Du kan oprette aftalen her.

Det tager mellem 1-5 hverdage, at få lavet et pendlerkort. 

Du opdaterer dit kreditkort på følgende måde:

  1. Log ind med dit kundenummer og adgangskode her.
  2. Tryk på “Rediger kort”. Du bliver derefter viderestillet til Nets, hvor du laver opdateringen.

Det er dit ansvar som kunde, at du har et kreditkort på din aftale. Har du ikke et kreditkort på din aftale, kan du ikke rejse på dit pendlerkort og må derfor købe en almindelig billet på havnen.

Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets, et system vi ikke har adgang til.

Du gør følgende på automaten i ventesalen:

  1. Læg kortet på kortaflæseren, chippen i kortet aflæses.
  2. Vælg den afgang du vil med?
  3. Din billet printes

Ja og nej.

Du kan ikke købe en returbillet i autotomaten. Det er dog en funktion vi arbejder på at få i fremtiden.

Du kan dog købe en returbillet ved personalet på kontoret i havnen. Kom i god tid eller ring i forvejen for dette.

Med pendlerkortet sparer du 15% på billetprisen som gående. 
Det koster 150 kr. at oprette kortet. 

Hvis du mister pendlerkortet skal du straks kontakte Samsø Rederi, så vi kan lukke kortet og undgå at andre rejser på dit kort. 

Det koster 100 kr. at få lavet et erstatningskort.

Alle kan oprette en Tur-aftale.

Du opretter en Tur-aftale ved at udfylde vores oprettelsesformular. 

Når vi har modtaget din oprettelse, skal vi have dit oprettet i systemet. Dette kan tage 1-3 hverdage. 

Når du er blevet oprettet modtager du en email med dit kundenummer og adgangskode, samt en vejledning i hvordan du aktiverer din aftale, ved at tilføje dit kreditkort til aftalen.

Priser for 2021 i billig perioder:
  • Bil max 6 meter lang uanset højde:  195 kr.
 
Priser for 2021 i standard periode:
  • Bil max 6 meter lang uanset højde:  438 kr.

Ja, hvis du vil være sikker på at komme med.

Ja, du kan have flere biler på aftalen. Dog kan du kun rejse i en almindelig personbil indtil 6 meter lang.

Værd også opmærksom på at du kun kan benytte aftalen til én bil per afgang.

Ja, du kan sagtens sætte en trailer eller campingvogn bag på bilen.

Vær dog opmærksom på, at du ikke kan købe billetten til trailer mv. i automaten ved drive in. Så dette skal bookes i forvejen.

Nej, der skal være en fører af bilen med på overfarten. 

Hvis din bil skal med uden fører skal du booke en standard billet til en førerløs bil. 

Nej, aftalen kan kun bruges til én bil per afgang.

Du opdaterer dit kreditkort på følgende måde:

  1. Log ind med dit kundenummer og adgangskode her.
  2. Tryk på “Rediger kort”. Du bliver derefter viderestillet til Nets, hvor du laver opdateringen.

Det er dit ansvar som kunde, at du har et kreditkort på din aftale. Har du ikke et kreditkort på din aftale, kan du ikke rejse på din aftale og må derfor købe en almindelig billet på havnen.

Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets, et system vi ikke har adgang til.

Der er kommet ny lov om netbetalinger. Og vi har lavet en vejledning i hvordan du opdaterer dit kreditkort hos Nets her.

Hvis dit kreditkort på din aftale er udløbet, kan du ikke rejse på din aftale. Inden du igen kan rejse på din aftale skal du opdatere dit kreditkort på aftalen. 

BEMÆRK! Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets, et system vi ikke har adgang til.

Nej, Samsø Rederi kan ikke opdatere dit kreditkort for dig, da vi ikke har adgang til dette i vores system. Dette foregår alt sammen hos Nets, et system vi ikke har adgang til.

Nej, antallet af passagerer der tastes i gaten er vigtigt i forhold til sikkerheden ombord.

Kort fortalt, er det vigtigt, at vide hvor mange der skal være redningsveste til 🙂

Nej, alle skal ved ombordstigning kunne fremvise en gyldig billet.

Ellers kan vi ikke holde styr på antal passagerer i forhold til sikkerheden.

Hvis du mangler en passager i bilen, må du dog godt vente med at køre ombord indtil passageren er ankommet, hvis det selvfølgelig er inden afgangstidspunkt. 

Ja, der udføres regelmæssigt billetkontrol både i havnene og ombord. Så husk at opbevare billetten under hele rejsen.

Det er dig som kunde, der har ansvar for at have korrekt billet. Hvis du ikke har korrekt / gyldig rejsehjemmel udstedes en kontrolafgift på 800 kr. og der skal købes standard billet. 

Kontrolafgifter registreres på din aftale og ved 2 gentagne forseelser lukkes din aftale i op til ét år.

Ja, du kan booke som handicapbil i forvejen eller trykke på “Hjælp” i automaten og blive henvist til banen for handicapbiler.